środa, 2 stycznia 2013

Zwolniłam Wajraka z posady obrońcy mojej rzeczywistości - dyscyplinarnie!

W sylwestra ktoś strzelał do jeleni w Puszczy Białowieskiej. Najprawdopodobniej myśliwi. Przynajmniej wszystko na to wskazuje.
Gazeta Wyborcza opublikowała artykuł:

http://wyborcza.pl/1,75248,13129245,Nielegalne_strzelanie_w_Puszczy_Bialowieskiej__Poluja_.html

Polowania  w obrębie parków, co wiadomo nie od dziś, jest prawem zabronione. Nie ulega wątpliwości, więc nikt z tym nie dyskutuje. Cel publikacji jak zwykle szczytny. Z intencją dr Nurii Selvy, aby sprawę nagłośnić i zwrócić uwagę mediów, zwłaszcza gdy policja to olewa,  się więc zgadzam i pod nią podpisuję. Tematy rezerwatów i przyrody chronionej od lat leżą mi na sercu. Na wszystko jest jednak miejsce i odpowiednie środki.

Są jednak tacy, którzy chcą się bawić w sędziego i ferować wyroki. Nie dość im zwrócenia oczu publiczności na problem. Żądają wydawania domniemanego sprawcy bez wyroku, natychmiastowego osądzenia i ukamienowania. To są ekologiczni i ideologiczni ekstremiści, twierdzący, że szczytny cel uświęci wszystkie środki, jakimi się posłużą.

Tak się rodzi agresja, agresja w odpowiedzi na agresję, itd. Cała spirala rozkręca się. Stąd biorą się samosądy, zbrojne odreagowanie, inwektywy, pogróżki, zastraszanie, poniżanie.

Żal we mnie narasta, gdy za kolejną taką spiralą nienawiści stoi człowiek, którego niegdyś wielce szanowałam.
Czyżby znowu Wajrak?
Ano Wajrak!

Żal tym większy, że popularność swojej osoby budował na zgoła innych podstawach. Teraz na kanwie tej jego popularności polaryzują się nastroje, ludzie wybiegają na barykady, odzywają się w nich niedobre instynkty i chęć odwetu - wszystko przy aplauzie samego zainteresowanego. Obrzydliwość! Mam nadzieję, że nie będzie z tego kiedyś jakiegoś nieszczęścia.

Osobom zainteresowanym   problemem, jak się rodzi agresja, polecam fejsbukowy wątek wraz z komentarzami:

https://www.facebook.com/adam.wajrak/posts/477901125585170?comment_id=5321553&notif_t=share_reply

Aaaa.... zwolniłam dziś z posady Wajraka! Już nie chcę, aby dbał o interesy mojego środowiska.






3 komentarze:

  1. Beata, znowu kłócisz się z Wajrakiem? Przecież on głuchy i ślepy jest na argumenty nie po jego myśli. Nie szkoda Ci energii? DzD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ot, rozczarowuję się tylko coraz bardziej. Nie będę go więcej czytać i chyba wyrzucę go z subskrypcji, bo mi ciśnienie podnosi. Nie wiem, skąd tyle agresji w facetach ostatnio. Już po pełni wszak.
      Pozdrowienia ślę przez wioski, D.

      Usuń
  2. a sie podpieniłaś sie :))

    OdpowiedzUsuń